Whole Grains linked to better Heart, study finds

Whole Grain Bread A new US study has said that a diet high in whole grains is associated with a lower risk of cardiovascular disease, including heart disease and strokes.

In fact, consumption of an average of 2.5 servings of whole grains each day is associated with a 21% lower risk of cardiovascular disease compared with consuming only 0.2 servings. This is what the study that has been published online in Nutrition, Metabolism and Cardiovascular diseases said.

According to lead author Dr. Philip Mellen of Wake Forest University School of Medicine, “These findings suggest that we should redouble our efforts to encourage patients to include more of these foods in their diets.”

The findings of this study are based on an analysis of seven studies involving over 2,85,000 people. By combining the data from seven studies, researchers were able to detect effects that may not have shown up in each individual study.

Related Posts

  1. Salt Not Linked To Heart Disease finds British Study
  2. Car Exhaust Fumes damage the Heart finds Study
  3. Shy people are more likely to suffer from Heart Disease, finds US study
  4. Brown rice and whole grains seemingly lower diabetes risk as compared to white rice
  5. Good Cholesterol could also Raise Heart Disease Risk finds new Study

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.



 

/* Disable right click script II (on images)- By Dynamicdrive.com For full source, Terms of service, and 100s DTHML scripts Visit http://www.dynamicdrive.com */var clickmessage="Right click disabled on images!"function disableclick(e) { if (document.all) { if (event.button==2||event.button==3) { if (event.srcElement.tagName=="IMG"){ alert(clickmessage); return false; } } } else if (document.layers) { if (e.which == 3) { alert(clickmessage); return false; } } else if (document.getElementById){ if (e.which==3&&e.target.tagName=="IMG"){ alert(clickmessage) return false } } }function associateimages(){ for(i=0;i